ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
ITIL er en globalt anerkjent metode og sertifisering. Den gir deg og virksomheten din en ramme for beste praksis for å oppnå kvalitet, service og unngå problemer som kan oppstå og ofte forekommer i IT-systemer.
ITIL-er den mest utbredte metoden for IT Service Management i verden.
Vi kan tilby dagskurs i ITIL rammeverket med fokus på hva det omfatter og hvilke effekter
som kan oppnås.
Vår kursleder Tom Lien fra Optimiseit har følgende erfaring innen kursets tema:
- Bred erfaring innen prosessorientering, med basis innen ITIL
- Sertifisert ITIL instruktør og eksaminator (BCS)
- Praktisk erfaring fra andre rammeverk som ISO 9001, ISO 27001, CoBIT, ValIT og MoR
- Rådgiver for IT ledelse inne emner som organisasjonsutvikling, styringsmodeller, tjenesteorientering, prosessarkitektur, kompetanseutvikling av medarbeidere innen Service Management
- Etablering av tjenestestrukturer, herunder Tjenestekataloger, Service Level Agreements, Service Governance strukturer og tjenestebeskrivelser
- Kontinuerlig forbedringer basert på strukturert måling, rapportering og oppfølging
- Effektivt samspill mellom leverandør og kunde
Tidligere deltakere sier:
"Engasjert og kunnskapsrik formidler"
"Veldig god innføring i ITIL!"
"Flott tilrettelagt for oss"
"Knallbra - fortsett slik!!"
Kommende kurs og aktiviteter
Ikke i kalender for øyeblikket - ta kontakt for tilbud og skreddersøm.