ITIL (Information Technology Infrastructure Library)

ITIL er en globalt anerkjent metode og sertifisering. Den gir deg og virksomheten din en ramme for beste praksis for å oppnå kvalitet, service og unngå problemer som kan oppstå og ofte forekommer i IT-systemer.

ITIL-er den mest utbredte metoden for IT Service Management i verden.

Vi kan tilby dagskurs i ITIL rammeverket med fokus på hva det omfatter og hvilke effekter
som kan oppnås.


Vår kursleder Tom Lien fra Optimiseit har følgende erfaring innen kursets tema:

  • Bred erfaring innen prosessorientering, med basis innen ITIL
  • Sertifisert ITIL instruktør og eksaminator (BCS)
  • Praktisk erfaring fra andre rammeverk som ISO 9001, ISO 27001, CoBIT, ValIT og MoR
  • Rådgiver for IT ledelse inne emner som organisasjonsutvikling, styringsmodeller, tjenesteorientering, prosessarkitektur, kompetanseutvikling av medarbeidere innen Service Management
  • Etablering av tjenestestrukturer, herunder Tjenestekataloger, Service Level Agreements, Service Governance strukturer og tjenestebeskrivelser
  • Kontinuerlig forbedringer basert på strukturert måling, rapportering og oppfølging
  • Effektivt samspill mellom leverandør og kunde

Tidligere deltakere sier:

"Engasjert og kunnskapsrik formidler"

"Veldig god innføring i ITIL!"

"Flott tilrettelagt for oss"

"Knallbra - fortsett slik!!"

 

 

 

Kommende kurs og aktiviteter

Ikke i kalender for øyeblikket - ta kontakt for tilbud og skreddersøm.